اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، نهنگ آلمانی!

0
(0)

واقعاً تنها یک ویژگی شاخص برای شروع بررسی ب‌ام‌و سری 7 فیس لیفت وجود دارد: جلوپنجره! از نظر آماری، این بخش از سدان لوکس باواریایی ها 40 درصد بزرگ‌تر از مدل قبلی بوده اما خب ژرمن‌ها یک دلیل بسیار خوب برای استفاده از چنین طراحی‌ای در سدان پرچم‌دار خود دارند. جلوپنجره‌ی مدل قبلی به خاطر پیش پا افتاده بودن مورد انتقاد بود و در کلاسی که مرسدس بنز S کلاس و آئودی A8 تازه‌نفس‌تر حضور دارند این موضوع به مذاق طرفداران خوش نمی‌آمد؛ بنابراین ب‌ام‌و با معرفی این نسخه‌ی به‌روز اوضاع را دگرگون کرده است.

2605 اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، نهنگ آلمانی!

اما همه‌چیز به جلوپنجره ختم نمی‌شود. این خودرو دارای چراغ‌های جلو و عقب نازک‌تر و خاص‌تری است و رکاب‌های جانبی نیز برای اولین بار در این خودرو دیده می‌شوند. یک جفت خروجی هوا نیز در طرفین نصب شده است. همانند بخش جلویی خودرو، در بخش عقب نیز چراغ‌هایی LED دیده می‌شود که همانند اکثر محصولات مدرن کنونی پهنای سری 7 فیس لیفت را در برگرفته‌اند.

2606 اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، نهنگ آلمانی!

قضاوت درباره‌ی ظاهر این سدان لوکس را به شما واگذار می‌کنیم اما قطعاً از ب‌ام‌و به خاطر بازطراحی سری 7 گلایه نخواهید کرد. این خودروساز اذعان داشته ظاهر این خودرو با نیم‌نگاهی به بازار خودرویی چین فیس لیفت شده است. شایان ذکر است بیش از 40 درصد فروش سری 7 در کشور چین رقم می‌خورد. با باز کردن درب‌ها وارد کابینی خواهید شد که تغییرات رادیکال بدنه را تجربه نکرده است. در واقع طراحی اصلی کابین دست‌نخورده ولی این موضوع بدی نیست. طراحی داشبورد و دکمه‌های مدل قبلی هرگز مشکل خاصی نداشته‌اند.

2607 اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، نهنگ آلمانی!

از جمله تغییرات داخلی سری 7 فیس لیفت می‌توان به تریم ها، متریال و چرم جدید و همچنین برخی تکنولوژی‌های متمایز اشاره کرد. پشت آمپرهای دیجیتالی به همراه واحد کنترل به‌روز صندلی‌های عقب و پکیج سرگرمی جدید باعث ایجاد فضایی دل‌پذیرتر می‌شوند. این پکیج سرگرمی از دو صفحه لمسی فول HD با ابعاد 10 اینچی برخوردار شده است. با وجود برخی سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدید، سری 7 فیس لیفت کاملاً به‌روز و تازه‌نفس شده است. کابین سری 7 فیس لیفت کاملاً حس لوکس بودن را به سرنشین منتقل می‌کند و اگر مدل مدنظر را به‌صورت هوشمندانه‌ای انتخاب کنید، این خودرو از نظر اشرافیت هیچ کمبودی در مقابل مرسدس S کلاس نخواهد داشت. البته به نظر ما نسخه‌های رده میانی S کلاس کمی خاص‌تر از سری 7 پایه احساس می‌شوند.

2608 اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، نهنگ آلمانی!

مدل‌های طویل‌تر LWB که در تست ما نیز حضور داشت از فضای پا و کابین بیشتری در بخش عقب برخوردار هستند. یک نیمکت سه‌نفره به‌صورت استاندارد عرضه شده اما خریداران می‌توانند آرایش دو صندلی را نیز سفارش دهند. در این حالت یک کنسول مرکزی کامل نصب می‌شود و صندلی‌ها نیز از نوع گرم و سرد شونده و ماساژوردار هستند؛ اما خب نکته‌ای غیرمعمول در اینجا وجود دارد و آن اینکه عملکردهای صندلی‌ها بهترین نیستند. ب‌ام‌و 750i از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توربو سود می‌برد اما حدس می‌زنیم مدل دیزلی 730d با پیشرانه‌ی 6 سیلندر خود همچنان پرفروش‌ترین نمونه‌ی سری 7 در بازار بریتانیا باشد. واضح است که نسخه‌ی طویل‌تر این خودرو در بازار بریتانیا عرضه نخواهد شد.

2609 اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، نهنگ آلمانی!

شاید خریداران مدل 750i از شنیدن میزان مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو خشنود نشوند اما پرفورمنس مدل 750i کاملاً برجسته است. این سدان لوکس و باوقار تنها در عرض 4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و البته این وظیفه را با آرامش و سکوت خوبی انجام می‌دهد. بخش اعظم غرش پیشرانه‌ی 8 سیلندر این کشتی لوکس از کابین حذف شده است. ب‌ام‌و شیشه‌های ضخیم‌تر و متریال ضد صدای بیشتری در اطراف ستون درب‌ها و قوس چرخ‌ها بکار برده و این تلاش‌ها نتیجه‌ی خود را نشان می‌دهد. ما فرصت کوتاهی هم برای تست نسخه‌ی آماده‌ی تولید 745Le پلاگین هیبریدی داشتیم که در قلب آن پیشرانه‌ی 6 سیلندر قرار گرفته است. خرید این خودرو به شدت نسبت به 750i توجیه‌پذیرتر نشان می‌دهد. اگرچه مرسدس S560e خودرویی فنی‌تر و لوکس‌تر است اما ب‌ام‌و حدود 14 هزار پوند ارزان‌تر بوده که این یک فاکتور مهم است.

2610 اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، نهنگ آلمانی!

تمامی مدل‌های سری 7 فیس لیفت به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی سود می‌برند. این سیستم ارتفاع خودرو و سفتی سواری را بر پایه‌ی حالت رانندگی انتخابی تنظیم می‌کند. حالت اسپورت اگرچه سبک‌تر از S کلاس یا A8 حس می‌شود اما چنین خودروی بزرگ و سنگینی را باید با نرمی راند. البته در حالت کامفورت پلاس که راحت‌ترین حالت محسوب می‌شود شاهد کمی حرکات بدنه در راه‌های پرپیچ‌وخم خواهید بود. تنظیمات پیش‌فرض سری 7 فیس لیفت در کل بهترین حالت بوده و شاهد سواری بسیار مناسبی خواهید بود.

2611 اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت، نهنگ آلمانی!

شاید مرسدس S کلاس در بزرگراه‌ها سواری بهتری داشته باشد اما در این کلاس خودرویی و این سطح قیمتی، چنین اختلاف‌های کوچکی می‌تواند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کند. در بسیاری از جنبه‌ها، ب‌ام‌و سری 7 فیس لیفت همچون یک خودروی جدید محسوب می‌شود و باواریایی لایق تحسین هستند. مدل 750i بهترین انتخاب این خانواده نیست و احتمالاً مدل‌های 730d دیزلی و 745Le پلاگین هیبریدی امتیاز بالاتری دریافت خواهند کرد و فاصله‌ی خود با مرسدس S کلاس را به کمتر از همیشه خواهند رساند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مقایسه هیوندای جنسیس و بی ام دبلیو سری 5

2.3 (3) ممکن است برخی افراد این استدلال را داشته باشند که این یک آزمون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما