درگ بی ام و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس

در یک نقطه از زندگی خود و زمانی که به مرتبه‌ی قابل اتکایی از توانایی مالی رسیدید، ممکن است با تصمیم مهمی روبرو شوید: آیا باید خودم رانندگی کنم یا برای لذت بردن از یک خودروی لوکس سوار بر صندلی عقب شده و راننده‌ی شخصی داشته باشم.

حالا با کارت‌های خود بازی کنید و جز این چاره‌ای ندارید. سدان های لوکسی ساخته‌شده‌اند که هم شما را وسوسه می‌کنند تا راننده باشید و هم به خاطر نهایت لوکس بودن، شما را ترغیب می‌کنند که در صندلی عقب لَم دهید. با سود بردن از آخرین تکنولوژی‌های روز و ساخته‌شده توسط پرآوازه‌ترین خودروسازهای دنیا، این خودروها بسیار احساس‌برانگیز هستند و هیبت آن‌ها تنها به خاطر بزرگ بودنشان نیست.
اما کدام‌یک بهتر است؟ برای فهم این موضوع، ما دو نسخه از باکلاس ترین های بازار را رودررو قرار داده‌ایم. ب‌ام‌و اخیراً سری 7 را معرفی کرده و مرسدس نیز با اس کلاس حضوری پررنگ دارد. این دو خودرو به‌طور باورنکردنی‌ای در بسیاری از روش‌ها شبیه هم هستند اما تفاوت‌های چشمگیری نیز وجود دارد.

S کلاس، کشتی زمینی لوکس

S کلاس حاضر در رقابت برای پیروزی دندان ‌تیز کرده زیرا نشستن در یکی از این خودروها به این معنی است که احتمالاً در تجارت خود بسیار موفق هستید. مدل S550 بزرگ بوده و سدان باابهتی است که پرستیژ مخصوص به خود را دارد. نگاهی به قیمت پایه‌ی 96 هزار دلاری بیندازید، مناسب است اما با یکی دو تیکی که در برگه‌ی آپشن ها می‌زنید، خیلی راحت قیمتی بالاتر را خواهید دید.

نسخه‌ی تست‌شده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر توئین توربو و 4.7 لیتری برخوردار است که 449 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور پیشرانه را با متانت خاصی به جاده منتقل می‌کند.

“راحتی” نام بازی است، خواه این بازی تعویض‌های نرم گیربکس 7 سرعته ی اتوماتیک باشد و یا سیستم تعلیق و صندلی‌های رویایی. کافی است در جلو یا عقب این خودرو بنشینید، دیگر نمی‌خواهید که پیاده شوید حتی اگر زیبایی نمای داخلی چندان با سلیقه‌ی شما سازگار نباشد.

یکی از همکاران S کلاس را “باروک” (سبکی بی‌قاعده و ناموزون در موسیقی) می‌نامد و این مورد در مبحث قیمت صدق می‌کند، حداقل این لقب با خودروی ما که پوشیده از چرم و چوب و نماهای نقره‌ای‌رنگ در داخل است همخوانی دارد. شما می‌توانید همه‌ی این جزئیات را با سلیقه‌ی خودتان سفارش دهید.

اشرافی بودن S کلاس تا صندلی‌های عقب ادامه می‌یابد، که البته در این قسمت فضای زیاد برای پاها مشهود است. مرسدس بنز بسته به سلیقه و بودجه‌ی شما، تجهیزات مختلفی را برای صندلی‌های عقب پیشنهاد می‌کند که گل سرسبد این تجهیزات پکیج 3500 دلاری است که ماساژورهای کامل را به‌علاوه‌ی توانایی صندلی‌ها برای خم شدن 43 درجه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد.

ب‌ام‌و سری 7، پیوند بی‌همتای قدرت و اشرافیت

در نمای بیرون، ظاهر سری 7 بسیار منطقی و قابل‌فهم است و شما را وادار به تفکر می‌کند، خب شاید کمی طول بکشد تا با ظاهر خودرو احساس الفت پیدا کنید اما گذر زمان حلال همه‌چیز است.

پیشرانه، سیستم تعلیق، شاسی و هر چیز دیگری تازه و جدید است و من نمی‌خواهم که وقت شما را تلف کنم اما باید بگویم که شاسی خودرو اینجا کاملاً مهم است. هسته‌ی تشکیل‌دهنده‌ی سری 7 از آلومینیوم بوده و شاسی فولادی این خودرو با فیبر کربن احاطه شده است، ماده‌ای که سبک‌تر و مقاوم‌تر از فولاد است اما به خاطر وجود مشکلات زیاد لجستیکی، استفاده‌ی وسیع از آن در خودروهای تولید انبوه ممکن نیست. ب‌ام‌و با تجربه‌ای که از استفاده‌ی این ماده در i3 و i8 به دست آورده، باعث سبکی 90 کیلوگرمی این نسل سری 7 نسبت به قبل شده است.

پیشرانه نیز جدید بوده و با 8 سیلندر و 4.4 حجم 445 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که با فشردن پدال گاز پاسخ‌های آن را مشاهده خواهید کرد. حجم خیلی زیادی از گشتاور وجود ندارد و موجی ساده از قدرت را مشاهده می‌کنیم که شما را برای حرکت نرم و راحت ترغیب می‌کند.

درحالی‌که هیچ‌یک از این دو خودرو پیست را خانه‌ی خود نمی‌دانند اما سری 7 احساس آشنایی بیشتری با این محیط دارد. حتی وزن این خودرو به‌صورت دلپذیری بالانس شده است. کم فرمانی هم اسم دیگر بازی است اما خیلی اذیت کننده نیست و با کمی ناملایمت در پیچ‌ها، شما می‌توانید راه خود را هموار نمایید.

در جاده هم سری 7 جذاب‌تر به نظر می‌رسد و در عین اسپورت بودن، خود را متمدن و راحت نشان می‌دهد. سیستم تعلیق دینامیک و پویا باعث جدا شدن کامل شما از ناهموارترین راه‌ها می‌شود. اما سری 7 هنوز هم به آرامی مرسدس نیست، مرسدسی که کنترل‌های بدنه‌ی حساب‌شده‌ای دارد.

وقتی صحبت از تکنولوژی می‌شود، سری 7 آبشاری از تجهیزات را فرومی‌ریزد. از سیستم تشخیص حرکات گرفته تا تبلت های جداشدنی در عقب (که با آن می‌توانید هر کاری از قبیل تغییر ایستگاه‌های رادیویی را انجام دهید) سری 7 تکنولوژی‌های خود را به رخ می‌کشد؛ اما روی دیگر سکه هم این است که باوجود ژست‌ها، کنترل‌های صدا و صفحه‌نمایش لمسی، چیزهای زیادی را باید فراگرفت. روی دیگری نیز وجود دارد و آن این‌که خودرو اجازه می‌دهد تا آن‌طور که دوست دارید کنترلش کنید و این چیز خوبی است.

شما می‌توانید با 81 هزار دلار مدل پایه‌ی سری 7 را خریداری کنید اما برای مقایسه با S کلاس مدل 750i با سیستم چهارچرخ محرک XDrive آورده شده که 97 هزار دلار قیمت دارد و مرسدس را به سیخ می‌کشد.

انتخابی سخت!
برخلاف مقایسه‌های قبلی که برنده به‌طور دردناکی مشخص می‌شد، اینجا ما نمی‌توانیم نظر مستقیمی را ارائه کنیم. برای شروع باید گفت که هر دو خودرو فوق‌العاده هستند و تا جایی که می‌توانند به‌اندازه‌ی قیمتشان خدمت می‌کنند. هر دو ایمن، قدرتمند و مدرن هستند.

مرسدس کمی راحتی بیشتری دارد. صندلی‌ها نرم‌تر هستند و سواری خودرو مهربان‌تر است و درمجموع با این خودرو از محیط بیرون ایزوله می‌شوید. ب‌ام‌و نیز راحتی زیادی دارد و درواقع شگفت‌انگیز است. سری 7 در تعریف واژه‌هایی چون احساس چشمگیرتر بوده و در مبحث تکنولوژی نیز تأثیرگذارتر است.

برای کسی که علاقه فراوانی به راندن خودرو دارد و به مباحث مربوط به تکنولوژی اشتیاق نشان می‌دهد، ما مجبوریم که سری 7 را پیشنهاد دهیم. به‌هرحال چه در حال راندن دو خودرو باشید و چه در صندلی عقب به استراحت بپردازید، مطمئن باشید که سواری خوبی را تجربه خواهید کرد.

همچنین ببینید

افزایش فروش بی ام و i8 رودستر

تأسیسات لایپزیک آلمان تولید ب‌ام‌و i8 رودستر را از حدود دو ماه پیش آغاز کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد بی ام و