انتشار اولین مشخصات و جزئیات رسمی نسل جدید ب‌ام‌و سری 3

ب‌ام‌و اولین جزئیات رسمی از نسل جدید سری 3 را منتشر کرده است. سازندهٔ المانی وعده داده که نسل جدید این خودرو اسپرت‌تر از همیشه خواهد بود. بدین منظور، به گفتهٔ ب‌ام‌و مرکز ثقل خودرو یک سانتیمتر کاهش پیدا کرده درحالی‌که وزن آن نیز نسبت به نسل قبلی 55 کیلوگرم کمتر شده است. این در حالی است که وزن خودرو هم با نسبت عالی 50 به 50 توزیع شده است. علاوه بر این، مهندسان استحکام نسل جدید سری 3 را به میران قابل‌توجهی افزایش داده‌اند درحالی‌که به گفتهٔ ب‌ام‌و به لطف فاصلهٔ عرضی بیشتر محورها و همین‌طور اکسل‌های جدید، چابکی و دقت فرمان هم بیشتر شده است.

اما سری سه همواره به هندلینگ عالی مشهور بوده است و به همین دلیل مهندسین ب‌ام‌و توجه خاصی به تعلیق آن داشته‌اند. درنتیجهٔ این تلاش‌ها، برای سری 3 جدید سیستم دامپینک خلاقانه‌ای توسعه پیدا کرده که به گفتهٔ ب‌ام‌و این سیستم همواره به میزان نوسان فنرها وابسته است که این ویژگی موجب می‌شود نواقص جاده به‌آرامی و به‌طور دقیق خنثی گردد. همچنین هدف سیستم تعلیق استاندارد سری 3 برقراری تعادل میان اسپرت بودن و راحت بودن است اما تعلیق M Sport قطعاً روی اسپرت بودن تمرکز دارد. به همین دلیل مدل‌هایی که به این تعلیق مجهز خواهند بود یک سانتیمتر ارتفاع کمتری داشته و از رینگ‌های 18 اینچی سبک‌وزن برخوردار خواهند بود.

به گفتهٔ مدیر بخش پویایی رانندگی ب‌ام‌و آقای «پیتر لانگن»، در نسل جدید سری 3، تفاوت بین نمونه‌های مجهز به تعلیق M با نسخه‌های معمولی بسیار بیشتر از قبل قابل‌تشخیص است. وی در ادامه گفته است که تعلیق M هم‌اکنون با فنرهای سفت‌تر، بسیار اسپرت‌تر شده است. علاوه بر این، در سری 3 جدید در مدل‌هایی که به تعلیق M Sport مجهز هستند، سیستم فرمان اسپرت متغیر هم ارائه می‌شود. به گفتهٔ ب‌ام‌و این سیستم به‌طور خاص برای نسل جدید سری 3 دوباره تنظیم شده است و دقت بسیار بیشتری در پاسخ به حرکت غربیلک فرمان در جهت‌های مختلف خواهد داشت. دیفرانسیل M Sport با کنترل الکترونیکی قفل‌کردن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های عملکردی پکیج M Sport است که با سیستم کنترل پویایی و ثبات خودرو در ارتباط است. به گفتهٔ ب‌ام‌و این ویژگی موجب شده که دیفرانسیل بدون دخالت ترمزها از کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی جلوگیری کند.

ب‌ام‌و در رابطه با پیشرانه‌های نسل جدید سری 3 اطلاعات چندانی منتشر نکرده است اما تأیید کرده که این خودرو به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی کاملاً تجدیدنظر شده مجهز خواهد بود. این موتور قدرتمندترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولید ب‌ام‌و بوده و تقریباً پنج درصد مصرف سوخت کمتری هم نسبت به نمونهٔ قبلی دارد. البته بخشی از این بهبود مصرف سوخت به خاطر وجود گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است. علاوه بر این، این پیشرانه به فیلتر ذرات هم مجهز شده است که به گفتهٔ ب‌ام‌و این ویژگی همراه با سایر تغییرات موجب شده این پیشرانه بتواند استانداردهای آلایندگی یورو 6d-TEMP را پاس کند. انتظار می‌رود نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 رسماً در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی گردد.

همچنین ببینید

زورآزمایی ژرمن‌های لوکس: ب‌ام‌و M760i در برابر پورشه پانامرا توربو

اگر مالک یک سوپرکار جذاب بوده و می‌خواهید برای زمستان آن را در گاراژ گذاشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد بی ام و