بامو بهصورت کامل از پلتفرمهایی با طراحی دیفرانسیل عقب دست نکشیده اما برای خرید یک بیمر نسبتاً ارزان باید راضی به استفاده از خودرویی دیفرانسیل جلو شوید. مینیونهای سری 2 اکتیو تورر و گرن تورر بر پایه پلتفرمهای دیفرانسیل جلو ساخته میشوند و البته دومین نسل X1 نیز چنین ساختاری دارد؛ و از آنجایی که X2 دارای معماری مشترک با X1 میباشد، این خودرو را میتوان بهصورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک (در نسخههای فولتر) سفارش داد.
بدین ترتیب، وقتی نسخههای پایه این شاسیبلند کامپکت و کوپه را تحت فشار قرار دهید شاهد کمفرمانی خواهید بود. شاید این خبر برای طرفداران باواریایی ها چندان خوب نباشد اما اکثر خریداران به این موضوع اهمیتی نمیدهند.
به هر حال ما دوست داریم عملکرد بامو X2 را در تست گوزن ببینیم. این تست شرایطی را که خودرو میخواهد از تصادف با مانعی غیرمنتظره پیشگیری کند شبیهسازی میکند و البته در طی سالهای قبل قربانیان زیادی را نیز گرفته که یکی از مشهورترین آنها تویوتا هایلوکس و البته رقیب مونیخی بامو میباشد.
اما X2 در چنین شرایطی گونه عمل کرده است؟ در کل عملکرد بدی را ندیدهایم و اوضاع تا سرعت 73 کیلومتر در ساعت خوب بوده اما در سرعت 77 کیلومتر در ساعت X2 نمیتواند با سرعت کافی به حالت قبلی خود بازگردد. اگرچه عملکرد بامو X2 خالی از نقص نیست اما حداقل رانندگان خواهند توانست بدون چپ کردن یا دیگر سناریوهای خطرناک موانع گوناگون را رد کنند.