چند ماه پیش جی پاور از پروژه جدید خود که بر پایه بامو M5 جدید شکل گرفته بود رونمایی کرد. این خودرو اخیراً در تست داینو شرکت کرده است. پکیج مرحله 3 این تیونر باعث میشود قدرت خودرو به 800 اسب بخار و گشتاور آن نیز به 980 نیوتون متر برسد. این قدرت و گشتاور بسیار زیاد باعث میشود سوپرسدان باواریایی ها بتواند تنها در عرض 2.9 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز فراتر از 335 کیلومتر در ساعت تخمین زده شده است.
با توجه به این قدرت عظیم، جدیدترین نسل بامو M5 هیچگونه ترسی در برخورد با اکثر سوپرکارهای مدرن نخواهد داشت؛ اما همهی این تغییرات هزینهبر بوده و مالکان M5 باید حدود 22500 یورو برای این بهبودها بپردازند که شامل توربوشارژرهای ارتقا یافته، سیستم اگزوز تیتانیومی، خروجیهای اگزوز فیبر کربنی و بازنگری ECU میباشد. همچنین V-max افزایش یافته نیز 773.5 یورو هزینه در بر دارد. همهی این هزینهها برای بازار آلمان بوده و شامل هزینه نصب نیست.
اما پکیجهای سطح پایینتری نیز برای این سدان اسپورت در نظر گرفته شده که خروجی پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو را کمتر از حد نهایی نشان میدهند. برای مثال پکیج مرحله 2 جی پاور باعث میشود قدرت پیشرانه 750 اسب بخار و گشتاور آن نیز 920 نیوتون متر باشد. پکیج مرحله 1 نیز قدرت را به 700 اسب بخار و گشتاور را به 840 نیوتون متر میرساند. شایان ذکر است نسخه استاندارد M5 قدرت 600 اسبی و گشتاور 750 نیوتون متری دارد.
بهبودهای ظاهری و آئرودینامیکی M5 جی پاور هم شامل کاپوت ونچر RR، اسپلیتر جلو، دیفیوزر و اسپویلر عقب، رینگهای جدید، برچسبها و لوگوهای جدید میباشد. در خاتمه هم میتوانید تست داینوی M5 جی پاور را تماشا بفرمایید.