توسعه سریعترین سدان‌های بازار توسط بی ام و

سریع‌ترین سدان دنیا در این لحظه و در کل تاریخ دنیا تسلا مدل S P100D است. هرچند تسلا فاقد حداکثر سرعتی است که برخی سدان‌های دیگر دارند. دو نمونه از سریع‌ترین سدان‌های حال حاضر بازار توسط ب‌ام‌و توسعه یافته و این دو کاملاً احساس‌برانگیز هستند.

اخیراً Car Throttle لیستی از 6 سدان سریع موجود در بازار را منتشر کرده است. کیست که از سدان‌های سریع دیوانه‌وار خوشش نیاید؟!

اولین خودروی لیست رولزرویس فانتوم است. خب فانتوم به‌طور سنتی به عنوان یک سدان کاملاً سریع محسوب نمی‌شود که بخش اعظم آن به این دلیل است که راننده‌ها خونسرد بوده و اکثر زمان خود را در شهر می‌گذرانند. هرچند با وجود پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.7 لیتری حجیمی که قدرت 453 اسب بخاری دارد، رولزرویس فانتوم قادر است به سرعت بالایی دست پیدا کند.

اگرچه شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت فانتوم 5.9 ثانیه بوده و این رکورد بدتر از شتاب فولکس‌واگن GTI است اما در هنگام حرکت فانتوم واقعاً می‌تواند ترسناک شود. سرعت فانتوم به‌صورت الکترونیکی به 240 کیلومتر در ساعت محدود شده که سریع است اما با استانداردهای مدرن امروزی خیلی سریع نیست. اگرچه که بدون وجود محدود کننده فانتوم به احتمال زیاد به سرعت‌های بالاتر دست پیدا می‌کند.

دومین محصول ب‌ام‌و در این لیست که با فاصله‌ی بیشتری، گیراتر است آلپینا B7 بای توربو است. اگرچه از نظر فنی آلپینا یک ب‌ام‌و خالص نیست اما بسیاری از قطعات خود را با ب‌ام‌و سری 7 به اشتراک گذاشته و حتی روی همان خط تولیدی می‌رود که محصولات ب‌ام‌و روی آن مونتاژ می‌شود. این خودرو بسیار سریع است.

پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری این خودرو قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری داشته و B7 بای توربو با این پیشرانه می‌تواند تنها در 3.6 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. این رقم در محدوده‌ی شتاب پورشه 911 کررا S قرار دارد. این شتاب برای چنین خودروی بزرگی بسیار سریع است؛ اما مورد مهم‌تر و گیراتر سقف سرعت 330 کیلومتر در ساعت B7 بای توربو است که بیشتر از برخی سوپرکارها می‌باشد.

با توجه به اینکه آلپینا در لیست حضور دارد، می‌توان ب‌ام‌و M760Li xDrive را نیز در لیست قرار دارد اما این دو خودرو به قدری مشابه هستند که می‌توان یک نتیجه را به دست آورد. هر دو خودرو همان میزان قدرت و گشتاور را دارند و شتاب و تجمل هر دو خودرو تقریباً برابر است. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو خودرو وجود پیشرانه‌ی 12 سیلندر در M760Li و پیشرانه 8 سیلندر در آلپینا است.

همچنین ببینید

رندرهای متنوع از ب‌ام‌و X2 کانورتیبل و سه درب

زمانی که نیسان از مورانو کراس کابریولت در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس سال 2010 رونمایی کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد بی ام و