بامو M3 از جایگاه ویژهای در بین طرفداران پرشور صنعت خودرو برخوردار بوده و کمکم جزئیات جدیدی از نسل آینده این خودرو در حال منتشر شدن هستند. بنا به گفته مجله خودرو، M3 2020 به پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی جدیدی مجهز خواهد شد که با کد S58B30 شناخته میشود. این پیشرانه ظاهراً از تکنولوژی تزریق آب برگرفته از M4 GTS بهرهمند بوده و خروجی آن نیز تقریباً با برادر پرتوان خود برابر خواهد بود. اگر خبر منتشر شده صحیح باشد بنابراین باید گفت M3 جدید قدرتی در حدود 493 اسب بخار و گشتاوری برابر با 598 نیوتون متر خواهد داشت. جدای از افزایش قدرت بسیار زیادی نسبت به مدل فعلی، انتظار میرود نسل آتی M3 پاکتر و کاراتر باشد زیرا بنا به گفتهها از سیستم هیبرید ملایم و توربوهایی با چرخش الکتریکی استفاده خواهد کرد. این خودرو همچنین دارای سیستم استارت/استاپ خواهد بود.
همان بامو M5 2018، نسل بعدی M3 طبق انتظارات با سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. اگرچه این سیستم بهصورت استاندارد روی برادر بزرگتر نصب بوده اما در M3 با پرداخت مبلغ اضافی در دسترس خواهد بود. سیستم چهار چرخ محرک بامو ظاهراً با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه میشود اما برخی شایعات نشان میدهند احتمال عرضه گیربکس 6 سرعته دستی در نسخههای دیفرانسیل عقب وجود دارد. جدای از ارتقای قوای محرکه، نسل جدید M3 از آلومینیوم و کامپوزیت بیشتر استفاده کرده و سبکتر خواهد بود. مهندسان بامو توزیع وزن 50/50 را در نظر داشته و استحکام پیچشی را نیز افزایش خواهند داد.
از نظر هندلینگ، انتظار میرود تکنولوژیهای پیشرفتهای چون دامپرهای تطبیقپذیر، دیفرانسیل قفل شونده و… در M3 جدید دیده شوند. البته ادعا شده این خودرو به اندازه نسل کنونی رانندگی خشن و تیزی نخواهد داشت. این ضرورتاً بد نیست زیرا در کل بالانس بهتری خواهد داشت و کمتر عصبی نشان خواهد داد. جدای از M3 گفته شده که انتظار میرود نسل جدید سری 3 سدان در سال آینده عرضه شود و نسخه استیشن نیز در سال 2019 وارد بازار شود. همچنین عرضه مدلهای سری 4 کوپه و کانورتیبل برای سال 2020 برنامه ریزی شده و احتمال تولید نسخه کانورتیبل و M4 با سقف پارچهای سبکتر وجود دارد. شاید جالبترین نکته درباره این خودرو سری 4 این باشد که مدل گرن کوپه این خودرو به فرم مدلی الکتریکی درخواهد آمد و فاقد نسخه M خواهد بود.