بازدیدکنندگان از نمایشگاه تیونینگ Essen موتور 2018 قادر خواهند بود بامو سری 8 جدید را با تیونینگ AC اشنیتزر ببینند. البته این خودرو فعلاً در حد مطالعاتی بوده و نمونهی تولیدی آن در دسترس نیست. اما با این وجود هم AC اشنیتزر ادعا میکند این خودروی نمایشی فاصلهی چندانی با خط تولید ندارد. خبر خوب اینکه سری 8 از برخی عناصر آئرودینامیکی جذاب سود میبرد.
AC اشنیتزر کار خود را با کار روی کیت فنرهای سیستم تعلیق شروع کرده و ارتفاع خودرو از سطح زمین در جلو را 20 تا 25 میلیمتر و در عقب 10 تا 15 میلیمتر کاهش داده است. این امر باعث شده دینامیک رانندگی و توانایی عبور خودرو از پیچها بهبود یابد و البته به لطف بازهی حرکتی متفاوت فنرها راننده راحتی سواری بیشتری داشته باشد. اما باید گفت قطعات آئرودینامیکی این خودرو برای ایجاد حداکثر داون فورس و بالانس طراحی شدهاند و در فرایند تولید از کربن بسیار سبک برای آنها سود برده خواهد شد. البته مدل حاضر در نمایشگاه Essen از برخی قطعات فایبرگلاس استفاده کرده است.
مشتریان پس از اتمام پروژه قادر خواهند بود سری 8 خود را با اسپلیتر جلوی کربنی، بالههای جانبی کربنی و پوششهای کربنی روی ورودیهای هوا سفارش دهند. در عقب نیز یک بال مسابقهای از جنس کربن و یک دیفیوزر از همین متریال بکار رفته است. البته نباید از رکابهای جانبی هم غافل شد و که پروفایل جانبی را دستخوش تغییر کردهاند. AC اشنیتزر از ارتقای کابین هم غافل نبوده و از برخی تریم های آلومینیومی برای پدال شیفترها، پدالهای پایی و نگهدارندهی کلید خودرو استفاده کرده است.
این تیونر همچنین اقدام به ارتقای پرفورمنس مدل M850i xDrive و 840d xDrive کرده است. قدرت مدل اولی از 530 به 600 اسب بخار رسیده و گشتاور نیز با افزایش 100 واحدی به 850 نیوتون متر رسیده است. نسخه دیزلی هم بجای قدرت 320 اسبی و گشتاور 680 نیوتون متری خروجی 380 اسبی و گشتاور 780 نیوتون متری دارد. نهایتاً باید به خروجیهای اگزوز کربن اسپورت اشاره کرد که هریک قطر 105 میلیمتری دارند.