بامو سری 2 به نوعی باعث شده باواریایی ها به عنوان سازندهی سدان های اسپورت و تثبیت شده شناخته شوند.
این خودرو تا به امروز یکی از شناختهشدهترین محصولات تاریخ این خودروساز بوده و در کلاس خود نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد. البته یافتن نمونهای خوب و تمیز در بازار آسان نیست زیرا بسیاری از این خودرو تیون شدهاند و حالت استاندارد کارخانهای ندارند.
اما اگر شما خواهان یک خودرویی با ظاهر کلاسیک 2002 و البته ذاتی مدرن باشید چه باید بکنید؟ خب شما میتوانید از یک شرکت آلمانی بخواهید که بامو 135i کانورتیبل را به یک مدل کوچ بیلد شبیه 2002 با نام ETA 02 کابریو تبدیل کند.
خودرویی که مشاهده کنید دارای بدنهای ساخته شده از فایبرگلاس بوده و شبیه بامو 2002 کانورتیبل 1971 است. این خودرو در مقایسه با مدل کلاسیک یاد شده از شاخصههای مدرنی همچون چراغهای جلوی گرد و بای زنون، چراغهای عقب LED، رینگهای بزرگتر، زاویهی متفاوت شیشه جلو و… بهره میبرد. ستون A، شیشه جلو، لبهی صندوق و سقف نرم در واقع از سری 1 کانورتیبل E88 گرفته شدهاند.
زیر این بدنهی رترو شاسی بامو 135i قرار دارد. به این ترتیب ETA 02 کابریو از پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت 302 اسب بخار استفاده کرده و در عرض 5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 250 کیلومتر در ساعت میباشد.
شرکت Everytimer Automobile تاکنون دو پروتوتایپ را با رنگهای آبی و سبز ساخته است. مدلهای بعدی از بدنههای فیبر کربنی سود برده و به فروش خواهند رسید. همانگونه که انتظار دارید این خودروها بهای ارزانی نداشته و هزینهی دگرگونی خودروها حدود 70 هزار یورو اعلام شده است.