معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 3 جدید 2019

نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 که با کد G20 شناخته می‌شود امیدهای زیادی را بین طرفداران زنده کرده است. نسل قبلی این خودرو نیز به عنوان دینامیک‌ترین خودروی کلاس خود جزو پرفروش‌ترین محصولات باواریایی ها بوده است. نسل جدید سری 3 از ماه مارس سال آینده وارد نمایندگی‌های فروش می‌شود و قیمت آن در آمریکا از 40200 دلار و در بریتانیا از 33610 پوند آغاز خواهد شد. مدل پایه‌ی سری 3 جدید با نام 320d شناخته می‌شود درحالی‌که پایه‌ترین نسخه‌ی این خودرو در آمریکا 330i نام دارد.

اول از همه بیایید درباره ابعاد این خودرو سخن بگوییم. سری 3 جدید 85 میلی‌متر طویل‌تر از نسل قبلی بوده و طول آن به 4709 میلی‌متر رسیده است. این خودرو همچنین با پهنای 1827 میلی‌متر 16 میلی‌متر پهن‌تر از قبل شده و البته ارتفاع آن نیز تنها 1 میلی‌متر بیشتر شده است. به همین منوال شاهد افزایش 41 میلی‌متری فاصله بین محوری و رسیدن آن به 2851 میلی‌متر هستیم که بیشترین میزان در کلاس خود می‌باشد.

سری 3 کد G20 از نظر بصری با ابهت‌تر از نسل قبلی F30 بوده که بخشی از آن به خاطر چهار خط گیرای اطراف جلوپنجره کلیوی شکل و همچنین خطوط کاراکتری است که به بخش عقب و قوس چرخ‌ها می‌رسد. مشتریان از زمان عرضه خواهند توانست بین 2 رنگ غیر متالیک و 10 رنگ متالیک یکی را انتخاب کنند. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به برنزی متالیک و آبی متالیک پورتیمائو اشاره کرد که این آخری تنها مختص نسخه M اسپورت است.

در کل نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 دارای ظاهری پهن و کم ارتفاع و گیراست که ما را به یاد سری 5 بزرگ‌تر می‌اندازد. ازآنجایی‌که سری 3 هم‌اکنون جدیدترین خودروی کلاس سدان های اسپورت و لوکس است بنابراین طبیعی می‌باشد که از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته در خودرو حداقل روی کاغذ دست برتر را داشته باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت مدل‌های پایه همچون SE دارای تجهیزاتی مانند چراغ‌های جلوی LED، کارپت لایت ب‌ام‌و، نورپردازی داخلی کابین با 11 رنگ متفاوت، دوربین دنده‌عقب، آینه‌های تاشونده برقی، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و… می‌باشد. حتی فرمان خودرو پوشیده از چرم بوده و در مرکز پشت آمپرها نیز صفحه‌نمایش 8.8 اینچی دیجیتالی نصب شده است.

خب صحبت از مدل SE اروپا شد و باید گفت این نسخه از سپرهای جلو و عقب خاص، رینگ‌های 17 اینچی استاندارد یا 18 اینچی سفارشی، نوارهای رکاب درب سفارشی و مه شکن‌های جلوی LED سود می‌برد. نسخه‌های اسپورت سری 3 جدید علاوه بر موارد یاد شده دارای تریم براق برای اطراف شیشه‌ها، میله‌های جلوپنجره و ورودی‌های هوا و همچنین رینگ‌های 18 اینچی هستند. کابین این نسخه‌ها نیز دارای تریم مشکی براق، صندلی‌های اسپورت گرم شونده و چرم ورناسکا می‌باشد.

نهایتاً به مدل M اسپورت می‌رسیم که در اروپا از تریم شادو لاین مشابه مدل‌های اسپورت، پوشش سقف خاص، نوارهای تریم آلومینیومی، صندلی‌های چرمی و گرم شونده و کاکپیت لایو حرفه‌ای ب‌ام‌و با پشت آمپرهای 12.3 اینچی سود می‌برند. در مرکز داشبورد نیز صفحه‌نمایش 10.3 اینچی و سیستم‌عامل جدید ب‌ام‌و بکار رفته است. اما مدل‌های بازار آمریکا شامل نسخه پایه‌ی اسپورت لاین، نسخه میانی لاکچری لاین و مدل سطح بالای M اسپورت خواهند بود.

مدل اسپورت لاین از رینگ‌های 18 اینچی، نوارهای سفارشی رکاب‌ها و مه شکن‌های LED برخوردار بوده درحالی‌که در کابین نیز تریم مشکی براق و صندلی‌های اسپورت نصب شده است. مدل‌های لاکچری لاین از کروم در جلوپنجره، ورودی‌های هوای جلو و آپرون عقب بهره‌مند شده‌اند. در کابین نیز تریم چرم ورناسکا دیده می‌شود. نهایتاً به مدل M اسپورت می‌رسیم که به‌صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق M اسپورت (سیستم تعلیق تطبیقی M به‌صورت سفارشی در دسترس است)، فرمان اسپورت با نسبت متغیر، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، تریم شادو لاین براق ب‌ام‌و، صندلی‌های اسپورت با پوشش خاص M، فرمان چرمی M و همان پوشش سقف مدل M اسپورت اروپایی می‌باشد.

سیستم اکتیو گارد پلاس به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های ب‌ام‌و سری 3 جدید بکار رفته و دارای اطلاعات محدودیت سرعت جاده‌ها، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد و تصادف با عابران پیاده، کروز کنترل هوشمند با عملکرد ترمز می‌باشد. پکیج حرفه‌ای کمک‌راننده‌ی این خودرو شامل کروز کنترل فعال با عملکرد توقف و حرکت، دستیار کنترل فرمان و لاین حرکتی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار حق تقدم و عبور ممنوع و هشدار ترافیک پشتی است. جدیدترین نسل هدآپ دیسپلی ب‌ام‌و به‌صورت سفارشی در پکیج تکنولوژی ارائه شده است. این سیستم 70 درصد محدوده پروژکتوری بیشتری نسبت به نسل قبلی داشته و گرافیک و اطلاعات آن نیز بهبود یافته است.

شما می‌توانید با گفتن “هی ب‌ام‌و” اقدام به فعال‌سازی سیستم دستیار شخصی هوشمند کنید. این سیستم می‌تواند عادات و کارهای روتین شما را یاد بگیرد و در یافتن موقعیت خوب صندلی، مقصدهای سیستم ناوبری و… به شما کمک کند. موضوع جالب اینکه ب‌ام‌و به شما اجازه می‌دهد تا به منظور ایجاد حسی بهتر و خودمانی‌تر اقدام به نام‌گذاری روی این سیستم کنید.

دیگر چیزهایی که می‌توانید به این سیستم بگویید شامل “هی ب‌ام‌و من سردمه”، “دستیار نوربالا چگونه کار می‌کند؟”، “آیا سطح روغن پیشرانه خوب است؟”، “من چه پیام‌هایی دارم؟” و… می‌باشد. این سیستم در آینده به‌روز خواهد شد و ویژگی‌های بیشتری نیز خواهد داشت. اگر سواری سری 3 جدید همانند یک ب‌ام‌و نباشد هیچ‌گونه لذتی نخواهد داشت و شما می‌توانید مطمئن باشید که G20 قطعاً یک بیمر ناب خواهد بود. یک سدان میان سایز خانوادگی که می‌توانید از آن لذت ببرید.

این خودرو از طیف متنوع پیشرانه‌های 4 سیلندر در مدل‌های 320d و 330i و دیگر مدل‌ها بهره‌مند می‌باشد. مدل اولی دارای پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توئین پاور توربو با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متری بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن برابر با 6.8 ثانیه می‌باشد؛ اما قدرت و گشتاور مدل 330i به ترتیب به 258 اسب بخار و 400 نیوتون متر می‌رسد و شتاب آن نیز 5.8 ثانیه اعلام شده است.

مدل‌هایی همچون M340i و M340i xDrive M Performance در بهار سال 2019 از راه می‌رسند و دارای پیشرانه 6 سیلندر با خروجی 382 اسبی و گشتاور 500 نیوتون متری خواهند بود. شتاب آن‌ها نیز حدود 4.2 ثانیه می‌باشد.
در ادامه قیمت مدل‌های جدید ب‌ام‌و سری 3 را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم:

* ب‌ام‌و 320d اروپا: 33610 پوند
* ب‌ام‌و 320d xDrive اروپا: 36800 پوند
* ب‌ام‌و 330i اروپا: 37660 پوند
* ب‌ام‌و 330i آمریکا: 40250 دلار
* ب‌ام‌و 330i xDrive آمریکا: 42250 دلار

در آینده شاهد گسترش خانواده سری 3 جدید با اضافه شدن مدل‌های M پرفورمنس و پلاگین هیبریدی iPerformance خواهیم بود.

همچنین ببینید

زورآزمایی ژرمن‌های لوکس: ب‌ام‌و M760i در برابر پورشه پانامرا توربو

اگر مالک یک سوپرکار جذاب بوده و می‌خواهید برای زمستان آن را در گاراژ گذاشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد بی ام و