همانگونه که از محصولی لوکس انتظار داریم، هفتمین نسل بامو سری 5 توانست حداکثر ستارهی ایمنی ممکن یعنی 5 ستاره را از یورو انکاپ دریافت کند. این سدان میدسایز توانست در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال رتبهبندی 91 درصدی و در ایمنی سرنشینان خردسال نیز رتبهبندی 85 درصدی را به دست بیاورد.
در ارزیابی ایمنی عابران پیاده، سری 5 جدید امتیاز 81 درصد را به دست آورد. یورو انکاپ در این باره گفته که به لطف کاپوت فعال استاندارد و سیستم هشدار فردی مجهز به ترمز شهری سری 5 جدید تحت تأثیر قرار گرفته است. یوروانکاپ همچنین تکنولوژی ترمز خودکار سری 5 را ستوده و گفته که این سیستم بهطور مؤثری به راننده کمک میکند تا از تصادف با خودروی دیگر یا عابران پیاده دوری نماید.
مدل حاضر در تستهای تصادف یورو انکاپ از نوع 520d 2017 و فرمان چپ بوده که در ارزیابی سیستمهای کمک ایمنی امتیاز 59 درصد را کسب کرده است. در این بخش فاکتورهایی چون محدود کنندهی سرعت، هشداردهندهی بستن کمربند ایمنی و ترمز اضطراری خودکار مدنظر قرار میگیرند.
شایان ذکر است بامو سری 5 جدید تنها خودرویی نبوده که در این تستها شرکت کرده زیرا فیات Doblo فیس لیفت نیز مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به اینکه دومین نسل این خودرو از سال 2010 تاکنون در بازار حضور دارند پس کسب 3 ستاره ایمنی توسط Doblo مایهی شگفتی نخواهد بود. نتایج این خودرو سن بالای خود و فقدان تجهیزات ایمنی کافی برای رقابت با خودروهای مدرن دیگر را نشان میدهد.
یورو انکاپ انتظار دارد مدلهای خواهر فیات یعنی اوپل/واکسهال Combo امتیاز ضعیفتری را به دست بیاورند زیرا این دو خودرو هنوز فیس لیفت نشدهاند.