تأسیسات لایپزیک آلمان تولید بامو i8 رودستر را از حدود دو ماه پیش آغاز کرده و این برند خوشنام نیز برای صحبت درباره راههای افزایش فروش محصول پلاگین هیبریدی خود مشتاق بوده است. با بیش از هزار پیش ثبتنام اعلام شده تا به اینجا، تقاضای ابتدایی برای i8 رودستر کاملاً بالا بوده اما باواریایی ها به خوبی از این حقیقت که باید فروش خود را بالاتر هم ببرند آگاه هستند. خب این کار چگونه انجام میشود؟ با تولید نسخههای سفارشی و تولید محدودی که قبلاً نیز برای مدل پیش از فیس لیفت i8 کوپه در نظر گرفته شده بود.
اخبار مربوط به این موضوع توسط مدیر تولید i8 آقای مارکوس پلانکه منتشر شده است. از او درباره احتمال تلاش BMW برای توجیه کاهش فروش قابل انتظار این خودرو در آینده پرسیده شده است و پلانکه گفته که: شاید شما درباره نسخههای سفارشی قبلی که برای i8 معرفی کردهایم خبرهایی شنیده باشید.
او به نسخههای سفارشیای همچون i8 فروزن ادیشن که در سال 2017 عرضه شد و همچنین به مدل دارک سیلور ادیشن اشاره داشته است. بامو همچنین در ژاپن نیز مدل i8 سلبریشن ادیشن را عرضه کرد که به عنوان بخشی از برنامههای گرامی داشت یک صدمین سالگرد تأسیس محسوب میشد.
البته انتظار نداریم همان میزان شخصیسازی و سفارشیای که در مدلهای عادی BMW صورت میگیرد در i8 رودستر نیز معرفی شود. دلیل آن نیز عدم انعطاف کافی تأسیسات لایپزیک از نظر بازنگری خط تولید به منظور تولید مدلهای متنوعتر از این محصول پلاگین هیبریدی میباشد؛ به عبارت دیگر، این نسخههای سفارشی احتمالاً دارای برخی تفاوتهای جزئی همچون رنگ بدنه متفاوت و تریم های جدید خواهند بود.
خبر خوب اینکه بامو به دنبال یافتن راههایی به منظور یکپارچگی بهتر برنامه شخصیسازی خود با تأسیسات لایپزیک است. در این کارخانه علاوه بر i8 یاد شده سری 2 اکتیو تورر نیز تولید میشود. همچنین خودروهای M2 کامپتیشن، سری 2 کوپه و کانورتیبل عادی و سری 1 جدید نیز در این تأسیسات متولد میشوند. به عنوان یادآوری بد نیست بدانید تولید نسل جدید i3 و i8 در هالهای از ابهام قرار داشته زیرا بامو نظر مشخصی درباره تولید یا عدم تولید نسلهای جدید این دو خودرو اعلام نکرده است.